Uw zorg digitaal

U bevindt zich hier: Home | Uw zorg digitaal

contact icoon

telefoon: 0492-595555

meer contactinformatie

Uw zorg digitaal

Digitalezorg

Uw zorg digitaal

Digitale zorg is zorg waar een computer, mobiele telefoon, tablet of andere digitale toepassing aan te pas komt. Het biedt veel voordelen. U heeft hiermee meer de regie in handen. U kunt bijvoorbeeld zelf uw bezoek aan het ziekenhuis voorbereiden, afspraken beheren en uw medisch dossier inzien. Ook hoeft u niet altijd meer naar het ziekenhuis te komen voor een afspraak of om zorg te ontvangen. Dat kan vanuit huis via een beveiligde online verbinding of een app. Verder draagt het bij aan het beschikbaar houden van kwalitatief goede en betaalbare zorg. Bij digitale zorg maken we gebruik van verschillende websites, apps en andere digitale toepassingen.

  1. Digitaal patiëntportaal MijnElkerliek
  2. BeterDichtbij-app
  3. Behandel-app
  4. Beeldbellen
  5. Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)
  6. Verwijzen
  7. Beveiligde mail

1. Digitaal patiëntportaal MijnElkerliek

MijnElkerliek is uw digitale patiëntenportaal. Op deze beveiligde website kunt u onder andere uw medisch dossier inzien, informatie over uw behandeling vinden, afspraken beheren en (persoonlijke) gegevens wijzigen. Zo kunt u informatie nog eens nalezen, u goed voorbereiden op een afspraak in het ziekenhuis en informatie met uw naasten delen.

Lees meer over het digitale patiëntenportaal MijnElkerliek

2. BeterDichtbij-app

Heeft u een vraag? In de BeterDichtbij-app kunt u uw vraag direct stellen aan het Elkerliek ziekenhuis. De gratis app BeterDichtbij is er voor (niet urgente) vragen over bijvoorbeeld uw polikliniekbezoek, uw behandeling en recepten. U kunt op elk moment van de dag uw vraag stellen. Binnen één werkdag krijgt u antwoord. Moeten we de vraag voorleggen aan een arts, dan krijgt u binnen drie werkdagen antwoord. U krijgt altijd betrouwbaar antwoord van een medewerker van het ziekenhuis. En uiteraard garanderen we uw privacy.

Lees meer over de BeterDichtbij-app

3. Behandel-app

Voor verschillende behandelingen in ons ziekenhuis kunt u gebruik maken van thuismonitoring. Uw controles vinden dan in uw eigen (thuis)omgeving plaats. Hierbij maken we gebruik van een behandel-app die u via uw zorgverlener krijgt aangeboden. Een voorbeeld van zo’n app is de Patient Journey app. U stuurt uw meetgegevens (bijvoorbeeld bloeddruk, hartslag of gewicht) via deze app naar de polikliniek waar u onder behandeling bent. Zo weten wij hoe het met uw gezondheid gaat. Als uw gezondheid verandert en het nodig is, komen wij in actie en nemen contact met u op. Ook geeft de app u uitleg over uw behandeling en stuurt u berichten en herinneringen op het moment dat het voor u van belang is.

4. Beeldbellen

Voor sommige afspraken moet u nog steeds naar het ziekenhuis komen. Maar steeds vaker kan dit via beeldbellen in uw eigen vertrouwde omgeving plaatsvinden. Beeldbellen wordt ook wel beeldbelconsult of video-afspraak genoemd. U kunt uw arts of andere zorgverlener zien en met hem of haar praten via het beeldscherm van een tablet of telefoon.

Lees meer over beeldbellen

5. Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) 

Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) is een app of een website waar u uw medische gegevens van verschillende zorgaanbieders bij elkaar kunt bewaren. Denk daarbij aan het advies van uw huisarts of therapeut, de uitslag van het ziekenhuis of een laboratorium en uw gegevens van de GGZ. Zo heeft u al uw zorginformatie op één plek. Het Elkerliek is ook aangesloten op PGO. Dat betekent dat u uw gegevens van het Elkerliek ziekenhuis veilig kunt inzien en downloaden in een PGO-app naar keuze.

Lees meer over de persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)

6. Verwijzen

Met de digitale applicaties ZorgDomein of VECOZO Verwijzen kan uw huisarts of een andere verwijzer een verwijzing maken naar een medisch specialist of een aanvraag doen voor onderzoek in het Elkerliek ziekenhuis. In het bericht dat u van uw huisarts krijgt, staat een uniek verwijsnummer. Dit nummer heeft u nodig om een afspraak te bij ons in te (laten) plannen.

Lees meer over ZorgDomein of VECOZO Verwijzen

7. Beveiligde e-mail

Wij sturen vertrouwelijke informatie zo weinig mogelijk via e-mail. Als we dit doen, ontvangt u een beveiligde e-mail via Zivver. Na het aanvragen en invullen van een toegangscode kunt u het bericht lezen.

Vragen of hulp nodig?

Heeft u een medische vraag? Stel deze dan via BeterDichtbij-app óf tijdens de eerstvolgende afspraak met uw behandelaar.

Heeft u vragen over de apps, websites en andere digitale toepassingen die we gebruiken bij digitale zorg of hulp nodig bij de installatie daarvan. We bieden u op diverse manieren ondersteuning zoals via de Helpdesk Digitale Zorg en het Hulploket.

Lees meer over ondersteuning bij digitale zorg.