MijnElkerliek is uw digitale patiëntenportaal. Via deze beveiligde website krijgt u inzicht in uw zorg en kunt u allerlei zaken regelen. Zo kunt u bijvoorbeeld informatie nog eens nalezen, u goed voorbereiden op een afspraak in het ziekenhuis en informatie met uw naasten delen.
Waarvoor kunt u MijnElkerliek gebruiken?
Controleren en wijzigen van uw (persoonlijke) gegevens Via MijnElkerliek kunt u uw (persoonlijke) gegevens controleren en waar nodig aanpassen.
Uw afspraken en opnames inzien U kunt uw geplande en eerdere afspraken, opnames en operaties inzien.
Online een afspraak maken Wanneer u door uw huisarts bent doorverwezen naar het Elkerliek, kunt u voor bepaalde verwijzingen zelf online een afspraak maken via MijnElkerliek. Dit doet u met het verwijsnummer dat op de verwijzing van uw huisarts staat. Ook kunt u voor sommige vervolgafspraken zelf afspraken inplannen.
Een afspraak wijzigen U kunt online gemaakte afspraken tot drie kalenderdagen voor de afspraakdatum wijzigen of annuleren. Tevens kunt u enkele herhaalafspraken wijzigen. Kunt u een afspraak niet online wijzigen, neem dan telefonisch contact op met de betreffende polikliniek.
Een vragenlijst invullen en informatiemateriaal doorlezen Ter voorbereiding op een operatie of afspraak kunt u via het portaal een vragenlijst invullen. Ook wordt informatiemateriaal aangeboden in de vorm van folders en videomateriaal, dat online te bekijken is.
Inzage in uw dossier Via MijnElkerliek heeft u ook inzage in uw medisch dossier inzien (waaronder uw behandelverslagen, uitslagen, allergieën, brieven en medicatiedossier).
Hoe logt u in bij MijnElkerliek?
U heeft hiervoor een computer, tablet of mobiele telefoon met internet toegang nodig.
Daarna logt u in bij MijnElkerliek met uw DigiD. Dat is een systeem waarmee u veilig kunt inloggen bij onlinediensten van de overheid en andere publieke instellingen.
U kunt hierbij kiezen tussen inloggen met de DigiD app of met een sms-controle. Meer uitleg over de diverse inlogmethoden vindt u op Inlogmethodes | DigiD
Nadat u bent ingelogd, komt u op de startpagina van MijnElkerliek.
Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via de website van de overheid: www.digid.nl
Ondersteuning nodig?
Heeft u vragen over de apps, websites en andere digitale toepassingen die we gebruiken bij digitale zorg of hulp nodig bij de installatie daarvan. Dan bieden we u op de volgende manieren ondersteuning:
Een fysiek hulploket in de centrale hal van ons ziekenhuis.
De Helpdesk Digitale Zorg.
Een samenwerking met de bibliotheken in de regio.
De medewerkers van ons hulploket ondersteunen u bij de registratie van uw gegevens en ondersteunen bij uw digitale vragen. Het hulploket is gevestigd in de centrale hal van het Elkerliek Helmond (Medicijnpoli, balie 12) en is geopend op maandag (15.00 - 17.00 uur), dinsdag (08.30 - 17.00 uur) en donderdag (15.00 - 17.00 uur). Het hulploket is tijdens openingstijden ook telefonisch bereikbaar (T: 0492 – 59 56 97). Een e-mail met uw hulpvraag sturen hulploket@elkerliek.nl is ook mogelijk.
De Helpdesk Digitale Zorg ondersteunt u en uw naasten bij alle niet medische vragen over digitale zorg en is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur (T: 085 - 1304 575). Gebruik maken van de diensten van de Helpdesk Digitale Zorg is voor u kosteloos. U betaalt alleen uw gebruikelijke belkosten. Alle informatie over deze helpdesk vindt u op www.helpdeskdigitalezorg.nl. Via de hoofdpagina kunt u naar de speciale pagina van het Elkerliek ziekenhuis.
De bibliotheken in onze regio bieden verschillende kosteloze cursussen aan om digitaal vaardiger te worden. In deze cursussen komt ook het onderwerp ‘digitale zorg’ aan bod. Meer weten? Bel dan met 0492 – 522 220 of kijk op de website www.bibliotheekhelmondpeel.nl.