Actueel
27 februari 2024
U bent onder behandeling in het ziekenhuis en u heeft een vraag. U wilt graag dat de polikliniek waar u in behandeling bent even met u meedenkt, of u wilt een advies van uw dokter. Of u wilt uw afspraak verplaatsen. Bellen? Mailen? Patiënten van het Elkerliek ziekenhuis maken voor dit soort vragen steeds vaker gebruik van de BeterDichtbij-app. “Ideaal”, zegt Sindy Maas – Van Rooij uit Deurne. “Het contact is sinds ik die app gebruik zoveel makkelijker geworden.”
Sindy (45) is al twintig jaar diabeet. “Zeker de eerste tijd zat ik regelmatig in het ziekenhuis”, vertelt ze. Net zoals wel meer diabetespatiënten werd Sindy in al die jaren een vaste bezoeker van de polikliniek. Tussentijdse vragen gingen via de mail en als ze iets wilde overleggen, dan koos ze ervoor om de poli te bellen. “Het was best belastend”, kijkt ze terug. “Ik heb een druk gezin en een baan. Dan is het lastig om elke keer ‘in de tijd van de baas’ met het ziekenhuis te moeten overleggen. Ik kan nu mijn vraag stellen als ik daar zelf tijd voor heb.”
Diabetespatiënt Sindy Maas - Van Rooij vindt de BeterDichtbij-app ideaal
De app BeterDichtbij wordt inmiddels bij het grootste deel van de poli’s in het Elkerliek gebruikt. Toen de diabetespoli afgelopen voorjaar ook aansloot, was Sindy direct enthousiast. “Wát een vinding! Als ik een vraag heb, zet ik die ’s ochtends voor mijn werk in de app en krijg ik antwoord van de diabetesverpleegkundige. De app werkt heel gemakkelijk! Ik stel nu vragen waarvoor ik misschien niet zo makkelijk zou bellen. Inmiddels kom ik ook bij een andere poli en ook daarmee kan ik op dezelfde manier, met dezelfde app communiceren. Het is echt ideaal.”
Alma van Zoelen, diabetesverpleegkundige, herkent het enthousiaste verhaal van Sindy. “Driekwart van onze patiënten maakt al gebruik van de app”, zegt ze. “En bijna iedereen is er erg tevreden over. Er is meer en sneller interactie. Diabetespatiënten vragen bijvoorbeeld om even mee te kijken bij afwijkende bloedsuikers, ze sturen foto’s van plekjes op de huid waar ze zich zorgen over maken, ze vragen advies over medicatie en dosering en ze maken afspraken via de app. Patiënten krijgen veel meer zelf de regie en wij kunnen beter en uitgebreider begeleiden. Bovendien is het een groot voordeel dat ze niet meer hoeven wachten, zoals voorheen vaker het geval was als ze ons telefonisch probeerden te bereiken. Op deze manier begeleiden we op afstand, maar zorgen we er tegelijkertijd voor dat de kwaliteit van de zorg hoog blijft.”
Diabetesverpleegkundige Alma van Zoelen beantwoordt vragen van haar patiënten via BeterDichtbij
Heeft u een vraag over uw behandeling of over het verloop van uw ziekte? Met de -gratis- BeterDichtbij-app heeft u eenvoudig digitaal contact met uw eigen zorgverleners bij het Elkerliek. Het is veilig en betrouwbaar en u kunt op elk moment uw vraag stellen. Wij beantwoorden de vraag zo snel mogelijk maar zeker binnen drie werkdagen. Het is voor iedereen makkelijk te gebruiken. En wilt u graag wat hulp of heeft u een vraag, onze Helpdesk Digitale Zorg staat voor u klaar en is bereikbaar op 085 - 1304 575. Wilt u ook gebruikmaken van de BeterDichtbij app? Zie voor meer informatie www.elkerliek.nl/beterdichtbij.
Copyright 2024 Elkerliek
Deze website maakt gebruik van cookies.