Veelgestelde vragen

U bevindt zich hier: Home | Contact | Veelgestelde vragen

contact icoon

telefoon: 0492-595555

meer contactinformatie

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Lees dan eerst onderstaande veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op om uw vraag te stellen.

Kan ik mijn medische gegevens/röntgenfoto’s inzien/opvragen?
Het medisch dossier is eigendom van het ziekenhuis. Dat betekent dat u het dossier niet mee naar huis mag nemen. Wel heeft u recht op inzage in en/of een afschrift van u dossier. U kunt uw medische gegevens ook inzien en (deels) downloaden via MijnElkerliek. Lees meer op de pagina opvragen van uw medische dossier.

Wat kost een behandeling in het ziekenhuis?
Lees meer op de pagina kosten behandeling.

Ik heb een vraag over een nota of betaling
Bekijk de pagina nota's en betalingen.

Wat zijn de wachttijden voor behandelingen in het Elkerliek ziekenhuis?
Bekijk de wachttijden per specialisme.

Ik sta op een wachtlijst en heb een vraag over mijn opname.
Als u op een wachtlijst staat en u heeft een vraag over uw opname dan kunt u tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen met afdeling Opname & Planning.

Waarom heb ik geen schriftelijke bevestiging gekregen van mijn opname?
De opnamedatum en tijd wordt altijd mondeling (anesthesiepoli) of telefonisch (afdeling Opname) aan u doorgegeven.

Waar kan ik een adreswijziging doorgeven?
U kunt uw nieuwe (adres)gegevens doorgeven via MijnElkerliek of via het contactformulier.

Wat zijn de bezoektijden van het Elkerliek ziekenhuis?
Bekijk de bezoektijden op de pagina op bezoek.

Moet ik parkeerkosten betalen bij het Elkerliek ziekenhuis?
Lees hier meer over op de pagina parkeren.

Waar kan ik terecht met een klacht, compliment of suggestie?
Een klacht, compliment of suggestie kunt u hier doorgeven.

Kan ik een afspraak maken voor bloedafname?
Op de locaties Helmond en Deurne kunt u zelf een afspraak maken voor bloedafname via de module online afspraak maken. Dit kan op verschillende tijden, overdag, en voor locatie Helmond ook in de avonduren. Op het afgesproken tijdstip bent u direct aan de beurt.

Kan ik gebruik maken van het wifi-netwerk van het ziekenhuis?
In het gehele ziekenhuis op locatie Helmond en Deurne kunt u gebruik maken van gratis wifi. Hiermee heeft u gratis internettoegang via een eigen laptop, smartphone of tablet. Als u in het Elkerliek ziekenhuis bent opgenomen, kunt u via een bedsideterminal bellen, televisie kijken, radio luisteren en internetten. Lees hier meer over de voorwaarden.

Wat is ZorgDomein?
ZorgDomein is een methode voor huisartsen om te verwijzen naar het ziekenhuis. Deze verwijzing gebeurt via de computer en verbetert de afstemming tussen de huisarts en de specialist en/of het ziekenhuis. Het doel hierbij is dat huisarts en de patiënt beter geïnformeerd zijn, dat communicatie goed loopt en dat u als patiënt sneller op het juiste spreekuur komt en onnodige bezoeken worden

Waar kan ik mijn persoonsgegevens registeren?
Om uw persoonsgegevens te registreren kunt u tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen met patiëntenregistratie via 0492 – 595399.

Waarom heb ik een legitimatieplicht in het ziekenhuis?
De identificatieplicht is ingevoerd om fraude met zorgverzekeringen (zoals bijvoorbeeld het gebruik van de zorgpas van een ander) tegen te gaan. Lees er meer over in de folder Identificatieplicht.

Wordt mijn pasgeboren baby automatisch bijgeschreven door mijn zorgverzekeraar?
Nee, dit moet u zelf doen binnen 4 maanden na de geboorte van uw kind. Indien u dit na 4 maanden pas doet wordt het kindje niet vanaf de geboortedatum verzekerd.

Wat houdt de nieuwe donorwet in?
Zie hiervoor dit filmpje op YouTube.

Waar kan ik terecht voor een (open) sollicitatie en een vraag over opleiding en stages in het Elkerliek?
Alle informatie rondom werken en leren in het Elkerliek vindt u op onze speciale website. Via deze website kunt u ook solliciteren.

Waar kan ik doorgeven dat een familielid is overleden?
Dit kunt u doorgeven aan de patiëntenregistratie, tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar via 0492 - 595399.

Mag ik mijn gesprek met de medisch specialist opnemen?
Het is toegestaan om gesprekken met medisch specialisten op te nemen, het is wel wenselijk om dit vooraf even aan de arts te melden.

Heb ik recht op een second opinion en hoe moet ik dat aanvragen?
Een second opinion is een herbeoordeling van uw gezondheidstoestand door een andere arts dan de behandelaar. Een second opinion kan zowel door de patiënt als door de behandelend arts aangevraagd worden. Voor een second opinion heeft u een verwijzing van uw behandelend arts nodig. De arts die u verzoekt om een verwijzing voor een second opinion moet uw verzoek honoreren, tenzij hij daartegen zwaarwegende argumenten heeft die hij u gemotiveerd kenbaar maakt. Informeer bij uw verzekeraar op welke vergoeding u recht hebt.
Voor meer informatie ga naar de pagina van de rijksoverheid of zorgbelang-nederland.nl .