U bevindt zich hier: Home | MijnElkerliek | Uitleg
Wat heeft u nodig om toegang te krijgen tot MijnElkerliek?
Een computer, tablet of mobiele telefoon met internettoegang en een geldig DigiD (met sms-verificatie of de DigiD-app). Om online een afspraak te maken, moet u door uw huisarts zijn doorverwezen naar het Elkerliek, of de polikliniek moet een spreekuur open hebben staan voor het maken van afspraken.
Heeft u geen DigiD? Dan kunt u toch online een afspraak maken met het verwijsnummer dat u van uw huisarts ontvangt bij doorverwijzing. U heeft dan echter geen toegang tot de overige functionaliteiten, zoals inzage in uw medische dossier.
Waarvoor kunt u MijnElkerliek gebruiken?
Wat is DigiD?
Meer informatie over DigiD vindt u hier.
Kan ik iemand anders machtigen voor MijnElkerliek?
Ja, dat kan via DigiD Machtigen. Meer informatie over DigiD Machtigen vindt u hier. Voor kinderen tot 16 jaar moet de ouder/voogd een machtiging aanvragen om het dossier van het kind in te kunnen zien. Deze aanvraag loopt via het Elkerliek ziekenhuis en niet via DigiD. Meer informatie over machtiging voor kinderen tot 16 jaar vindt u hier.
Tot hoe ver terug kan ik mijn gegevens inzien via MijnElkerliek?
U kunt uw afspraken en opnames terugzien vanaf 2008. Uw dossier is voor een groot deel inzichtelijk vanaf eind 2015, met uitzonderingen van behandelverslagen en brieven. Deze zijn inzichtelijk sinds 1 november 2017.
Hoe kan ik mijn afspraken inzien, wijzigen of annuleren?
Via MijnElkerliek kunt u eenvoudig inzien wanneer, met wie, waar en hoe laat u een afspraak heeft. U kunt de afspraak alleen wijzigen als u de afspraak zelf online heeft gemaakt. Ook afspraken die al zijn geweest, kunt u op dezelfde pagina terugvinden.
Het lukt niet om een afspraak te maken. Wat kan ik doen?
Als het u niet lukt afspraken te maken via MijnElkerliek kunt u altijd telefonisch contact opnemen met de desbetreffende polikliniek.
Het invullen van de preoperatieve vragenlijst lukt niet. Wat moet ik doen?
Indien het u niet lukt om uw preoperatieve vragenlijst digitaal in te vullen dan kunt u dat ook voorafgaand aan uw afspraak doen op de polikliniek Anesthesie. Op deze polikliniek staan computers.
Heeft u vragen over de apps, websites en andere digitale toepassingen die we gebruiken bij digitale zorg of hulp nodig bij de installatie daarvan. Dan bieden we u op diverse manieren ondersteuning zoals via de Helpdesk Digitale Zorg en het Hulploket.