U bevindt zich hier: Home | MijnElkerliek | Uitleg
Wat heeft u nodig om toegang te krijgen?
Een computer of tablet met internettoegang en een geldig DigiD (met sms-verificatie of de DigiD app). Om online een afspraak te kunnen maken, moet u door uw huisarts zijn doorverwezen naar het Elkerliek.
Heeft u geen DigiD? Dan kunt u toch online een afspraak maken met het verwijsnummer. Dit nummer krijgt u van uw huisarts wanneer u bent doorverwezen.
Waarvoor kunt u MijnElkerliek gebruiken?
In de toekomst wordt MijnElkerliek uitgebreid met meer functionaliteiten en inzage in meer onderdelen van uw medisch dossier.
Wat is DigiD?
Meer informatie over DigiD vindt u hier.
Kan ik iemand anders machtigen voor MijnElkerliek?
Ja, dat kan via DigiD Machtigen. Meer informatie over DigiD Machtigen vindt u hier. Voor kinderen tot 16 jaar moet de ouder/voogd een machtiging aanvragen om het dossier van het kind in te kunnen zien. Deze aanvraag loopt via het Elkerliek ziekenhuis en niet via DigiD. Meer informatie over machtiging voor kinderen tot 16 jaar vindt u hier.
Kan ik ook toegang krijgen tot MijnElkerliek zonder DigiD?
Nee, u kunt geen toegang krijgen tot MijnElkerliek zonder DigiD. Wel kunt u online een afspraak maken met het verwijsnummer. Dit nummer krijgt u van uw huisarts als u bent doorverwezen. Op uw verwijzing moet staan dat u online een afspraak kunt maken.
U kunt vervolgens inloggen met het verwijsnummer. U krijgt dan alleen toegang tot de functionaliteit om vanuit een verwijzing een afspraak te maken. U heeft geen inzage in uw dossier.
Tot hoe ver terug kan ik mijn gegevens inzien via MijnElkerliek?
U kunt uw afspraken en opnames terugzien vanaf 2008. Uw dossier is voor een groot deel inzichtelijk vanaf eind 2015, met uitzonderingen van behandelverslagen en brieven. Deze zijn inzichtelijk sinds 1 november 2017.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens inzien en/of wijzigen?
Bij ‘Mijn gegevens’ staan uw gegevens zoals deze bij ons bekend zijn. Klopt uw telefoonnummer of e-mailadres niet? Dan kunt u die wijzigen in MijnElkerliek. Wilt u een bevestiging van uw afspraak per e-mail ontvangen? Controleer dan bij ‘Mijn gegevens’ of uw e-mailadres correct is ingevuld.
Hoe kan ik mijn afspraken inzien, wijzigen of annuleren?
Via MijnElkerliek kunt u eenvoudig inzien wanneer, met wie, waar en hoe laat u een afspraak heeft. U kunt de afspraak alleen wijzigen als u de afspraak zelf online heeft gemaakt.
MijnElkerliek is nog in ontwikkeling. Het kan daarom zijn dat bepaalde afspraken nog ontbreken in uw afsprakenoverzicht. Onze excuses hiervoor.
Ik heb geen e-mailbevestiging van MijnElkerliek gekregen. Hoe komt dat?
Onderstaande problemen kunnen zich voordoen.
Het lukt niet om een afspraak te maken. Wat kan ik doen?
Als het u niet lukt afspraken te maken via het patiëntenportaal kunt u altijd telefonisch contact opnemen met de desbetreffende polikliniek.
Het invullen van de preoperatieve vragenlijst lukt niet. Wat moet ik doen?
Indien het u niet lukt om uw preoperatieve vragenlijst digitaal in te vullen dan kunt u dat ook voorafgaand aan uw afspraak doen op de polikliniek anesthesie. Op deze polikliniek staan computers.