Uitleg

U bevindt zich hier: Home | MijnElkerliek | Uitleg

contact icoon

telefoon: 0492-595555

meer contactinformatie

Uitleg

Wat heeft u nodig om toegang te krijgen tot MijnElkerliek?
Een computer, tablet of mobiele telefoon met internettoegang en een geldig DigiD (met sms-verificatie of de DigiD-app). Om online een afspraak te maken, moet u door uw huisarts zijn doorverwezen naar het Elkerliek, of de polikliniek moet een spreekuur open hebben staan voor het maken van afspraken.

Heeft u geen DigiD? Dan kunt u toch online een afspraak maken met het verwijsnummer dat u van uw huisarts ontvangt bij doorverwijzing. U heeft dan echter geen toegang tot de overige functionaliteiten, zoals inzage in uw medische dossier.

Waarvoor kunt u MijnElkerliek gebruiken?

  • (Persoonlijke) gegevens wijzigen:
    Via MijnElkerliek kunt u uw e-mailadres, telefoonnummer en voorkeursapotheek wijzigen of toevoegen. Ook kunt u aangeven als u van huisarts, tandarts of apotheek bent veranderd
  • Afspraken en opnames inzien:
    U kunt uw geplande en eerdere afspraken, opnames en operaties inzien.
  • Online afspraak maken:
    Wanneer u door uw huisarts bent doorverwezen naar het Elkerliek, kunt u voor bepaalde verwijzingen zelf online een afspraak maken via MijnElkerliek. Dit doet u met het verwijsnummer dat op de verwijzing van uw huisarts staat. Ook kunt u voor sommige vervolgafspraken zelf afspraken inplannen.
  • Afspraak wijzigen:
    U kunt online gemaakte afspraken tot drie kalenderdagen voor de afspraakdatum wijzigen of annuleren. Tevens kunt u enkele herhaalafspraken wijzigen. Kunt u een afspraak niet online wijzigen, neem dan telefonisch contact op met de betreffende polikliniek.
  • Vragenlijst invullen en folders:
    Ter voorbereiding op een operatie of afspraak kunt u via het portaal een vragenlijst invullen. Ook wordt informatiemateriaal aangeboden in de vorm van folders en videomateriaal, dat online te bekijken is.
  • Inzage dossier:
    Via MijnElkerliek heeft u ook inzage in (delen van) uw dossier.
    • Behandelverslag: de conclusie van de afspraak met uw zorgverlener, het afgesproken beleid, de diagnose en het advies.
    • Vastgelegde allergieën (mits geaccordeerd door de arts).
    • Brieven: dit zijn brieven verstuurd door uw zorgverleners van het Elkerliek.
    • Uitslagen: dit zijn uitslagen van laboratoriumonderzoeken, waaronder ook microbiologie-, pathologie- en radiologieverslagen.

Wat is DigiD?
Meer informatie over DigiD vindt u hier.

Kan ik iemand anders machtigen voor MijnElkerliek?
Ja, dat kan via DigiD Machtigen. Meer informatie over DigiD Machtigen vindt u hier. Voor kinderen tot 16 jaar moet de ouder/voogd een machtiging aanvragen om het dossier van het kind in te kunnen zien. Deze aanvraag loopt via het Elkerliek ziekenhuis en niet via DigiD. Meer informatie over machtiging voor kinderen tot 16 jaar vindt u hier

Tot hoe ver terug kan ik mijn gegevens inzien via MijnElkerliek?
U kunt uw afspraken en opnames terugzien vanaf 2008. Uw dossier is voor een groot deel inzichtelijk vanaf eind 2015, met uitzonderingen van behandelverslagen en brieven. Deze zijn inzichtelijk sinds 1 november 2017.

Hoe kan ik mijn afspraken inzien, wijzigen of annuleren?
Via MijnElkerliek kunt u eenvoudig inzien wanneer, met wie, waar en hoe laat u een afspraak heeft. U kunt de afspraak alleen wijzigen als u de afspraak zelf online heeft gemaakt. Ook afspraken die al zijn geweest, kunt u op dezelfde pagina terugvinden.

Het lukt niet om een afspraak te maken. Wat kan ik doen?
Als het u niet lukt afspraken te maken via MijnElkerliek kunt u altijd telefonisch contact opnemen met de desbetreffende polikliniek.

Het invullen van de preoperatieve vragenlijst lukt niet. Wat moet ik doen?
Indien het u niet lukt om uw preoperatieve vragenlijst digitaal in te vullen dan kunt u dat ook voorafgaand aan uw afspraak doen op de polikliniek Anesthesie. Op deze polikliniek staan computers.

Hulp nodig bij digitale (zorg)vragen? 

Heeft u vragen over de apps, websites en andere digitale toepassingen die we gebruiken bij digitale zorg of hulp nodig bij de installatie daarvan. Dan bieden we u op diverse manieren ondersteuning zoals via de Helpdesk Digitale Zorg en het Hulploket.

Lees meer over ondersteuning bij digitale zorg.