Het Elkerliek ziekenhuis heeft een Cliëntenraad zoals voorgeschreven door de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ 2018). In zorg waar de cliënt centraal staat is de medezeggenschap van cliënten van onmisbare waarde: ook voor het Elkerliek ziekenhuis is dit een vanzelfsprekendheid. Het doel van de Cliëntenraad is dan ook de belangenbehartiging van alle cliënten (patiënten); op deze manier hebben cliënten directe invloed op de zorg die zij krijgen.
De leden van de Cliëntenraad, op bovenstaande foto van links naar rechts:
De Cliëntenraad borgt of verbetert de belangen van de cliënt door gevraagd en ongevraagd de raad van bestuur van het ziekenhuis te adviseren over het te voeren beleid. Op bepaalde onderdelen van het beleid heeft de Cliëntenraad instemmingsrecht. De Cliëntenraad volgt de ontwikkelingen binnen het Elkerliek ziekenhuis en de gezondheidszorg nauwlettend en kijkt kritisch naar de gevolgen daarvan voor de cliënten. Hierbij worden in alle gevallen de volgende 3 vragen gesteld:
Voorbeelden van zaken waarbij de cliëntenraad betrokken is, zijn:
In de bijlagen vindt u het werkplan en de laatste jaarverslagen van de Cliëntenraad. Hierin kunt u informatie vinden over actuele onderwerpen waar de Cliëntenraad zich mee bezighoudt.
Voor het werk van de Cliëntenraad is het belangrijk dat de Cliëntenraad weet hoe cliënten (en bezoekers) de kwaliteit van de zorg in dit ziekenhuis beoordelen.
De Cliëntenraad hoort graag uw ervaringen. Iedere suggestie of opmerking van u is welkom. Zo helpt u de Cliëntenraad om, namens de cliënten, de raad van bestuur van het ziekenhuis nog beter te kunnen adviseren waar en hoe de kwaliteit van zorg verbeterd kan worden.
De Cliëntenraad is bereikbaar:
De Cliëntenraad is er niet voor het behandelen of oplossen van individuele klachten of problemen. Daarvoor kunt u terecht bij een medewerker van de afdeling Cliëntenbelangen.
Copyright 2024 Elkerliek
Deze website maakt gebruik van cookies.